Pojištění vozidla je nezbytné pro každého majitele automobilu. Zákon vyžaduje, aby vozidlo bylo pojištěno minimálně základním povinným ručením. Neplacení povinného pojištění může vést k vysokým pokutám a velkým problémům. V tomto článku se dozvíte, co se stane, když nezaplatíte pojištění vozidla a jak se můžete bránit před kanceláří pojistitelů.
Co se stane, když nezaplatíte pojištění vozidla
Když za své pojištění nezaplatíte, váš pojišťovatel má právo ho zrušit (a udělá to). Pokud se tak stane, nebudete mít krytí na žádné škody, které provozováním vašeho vozidla můžete způsobit, a to včetně úrazů a materiálních škod. Když budete jezdit bez pojištění, hrozí vám pokuty až do výše 2 000 000 Kč.
Ve chvíli, kdy způsobíte nehodu, budete muset nést náklady na všechny škody způsobené vaším vozidlem, včetně léčebných nákladů a nákladů na opravu vozidla (léčebné náhrady, odškodné a bolestné se můžou vyšplhat i na desítky milionů korun a může se stát, že budete muset druhé straně platit až do konce jejich života).
Co je to kancelář pojistitelů
Kancelář pojistitelů (neboli pojistná makléřská kancelář) je firma, která se specializuje na poskytování poradenství a služeb v oblasti pojištění. Jejím hlavním cílem je pomoci klientům najít a uzavřít optimální pojištění pro jejich potřeby.
Tato kancelář pracuje jako nezávislý prostředník mezi klientem a pojišťovacími společnostmi. To znamená, že není vázána na žádnou konkrétní pojišťovnu a může nabízet různé možnosti pojištění od různých poskytovatelů.
Jak se můžete bránit před kanceláří pojistitelů
Může se stát, že narazíte na podvodné pojišťovací agenty. Přijde vám, že vám váš pojišťovací agent vám nabízí nadhodnocené ceny nebo se snaží uzavřít smlouvu, kterou nechcete? Nebojte se, můžete se bránit.
Vždy si nabídku pojištění srovnejte s trhem a pečlivě si přečtete smlouvu, která je vám nabízena. Pokud vás agent tlačí do podpisu, spěchá na vás nebo vám odmítá dát všechny informace, smlouvu v žádném případě nepodepisujte!
V případě, že máte problémy s vaším pojišťovacím agentem nebo pojišťovnou, můžete se obrátit na Státní úřad pro dohled nad pojišťovnictvím. Úřad má pravomoc prověřovat stížnosti spotřebitelů a vymáhat nápravu.